Zo maak jij in korte tijd betere online content

Geschreven door Ilse van den Hoven op 19 Dec 2018
Categorieën: Algemeen

Houd jij je bezig met het creëren van online content? En heb je soms geen idee waar je je volgende blog over moet schrijven? Online content heb je in alle vormen en maten. Denk aan Instagram stories, gifjes, memes, images, vlogs, infographics, maar ook aan blogs, artikelen, video’s, podcasts, whitepapers en quizes. You name it. Als merk of organisatie moet je er dan ook wat mee. Maar waar begin je? Zo makkelijk is het namelijk nog niet om onderwerpen voor een reeks contentvideo’s te vinden die passen bij jouw product, dienst of merk én die voorzien in de behoefte van jouw doelgroep. Deze tool gaat je daarom een eind op weg helpen.

Answer the public
Answer the public is een tool die speciaal is ontwikkeld voor zoekwoordonderzoek en het opdoen van content ideeën. De tool combineert inzichten van zoekopdrachten in zoekmachines als Bing en Google en visualiseert deze in een handig overzicht. De tool laat zien wat bezoekers intypen in de zoekbalk van Google als ze meer informatie willen over een bepaald onderwerp. Maar waarom moet jij hem gebruiken bij het maken van online content?


Het vinden van de juiste zoekvragen (SEO)
Google (of Siri) is tegenwoordig een van de eerste tools die we gebruiken als we een antwoord op onze vraag willen, toch? Juist. En dat is terug te zien in ons zoekgedrag. Zoektermen worden namelijk steeds specifieker en dat is belangrijk voor jouw online content. Waar we eerst enkel woorden gebruikten als ‘zwarte laarzen goedkoop’, typen we tegenwoordig zoektermen als ‘goedkope zwarte overknee laarzen zonder hak’. Ook zoeken we, mede door de opkomst van voice search en voice assistents, steeds vaker met complete zinnen of vragen: ‘Waar vind ik goedkope zwarte overknee laarzen zonder hak?’

In Answer the public zie jij direct wat voor vragen consumenten stellen rondom een zoekwoord in zoekmachines. Als je op zo’n zoekterm klikt, zie je direct de top 10 zoekresultaten en kun je overwegen om op deze zoekterm in te spelen. Dit kun je doen door productpagina’s of landingspagina’s aan te maken op zoekvragen die relevant zijn voor jou. Het resultaat? Een betere positie in de zoekresultaten en meer traffic naar je website. Ook kan je adverteren op deze zoekvragen met search engine advertising.

Ideeën voor online content
Daarnaast kan Answer the public jou helpen om content ideeën op te doen. De vragen die bij een zoekwoord worden weergegeven, kan je gebruiken om te beantwoorden in content items op social media of op jouw website. Als ik zoek op ‘gezond eten’, krijg ik 98 gezochte vragen in Google gerelateerd aan gezond eten. Voorbeelden van vragen zijn: ‘’hoe gezond eten tijdens je zwangerschap” of “wat gezond eten met je doet”. Dit zijn typische topics waar jij als bedrijf met gezonde voedingsproducten, antwoord op kan geven op je website of in een content item op social media. Denk daarbij aan een vlog over ’15 producten die jij kan eten tijdens je zwangerschap’ of een blog over ‘4 voordelen van gezond eten voor jouw lichaam’. Zo ben jij nooit meer inspiratieloos als het gaat om maken van online content!

Aan de slag
Dus ga jij binnenkort aan de slag met het schrijven van een SEO- of contentstrategie of het creëren van online content? Kijk dan zeker even op Answer the public om inzicht te krijgen in wat jouw doelgroep zoekt in Google en waar hun informatiebehoefte ligt. En als je dan uiteindelijk die toffe vlog hebt gemaakt of die interessante blog hebt geschreven, maar je hebt geen idee wat een aantrekkelijke titel is? Dan helpt deze tool jou bij het maken van een pakkende titel. Succes! :) [bteaser]Ilse van den Hoven[/bteaser]

Reageer

Gepubliceerd op 12-2-2019 10:00
Erik de Vogel
Gepubliceerd op 6-2-2019 13:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 16-1-2019 10:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 12-2-2019 10:00
Erik de Vogel
Gepubliceerd op 6-2-2019 13:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 16-1-2019 10:00
Marit Berghout
Bekijk alle blogs
Roze blok blog
Hier komt de tekst voor de blogpage in het roze blok.
Hier komt de quote voor de blogpagina.
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid.