Jorn Moraal is vanaf het begin betrokken bij SchaalX. Jorn is al ruim 20 jaar ondernemer en eigenaar van het contentmarketing- en mediabureau Brandwebbing. Sinds 2003 deelt Jorn zijn expertise door trainingen te geven bij verschillende opleiders, waaronder SchaalX. Daarom zetten wij Jorn in de schijnwerpers.

Al sinds 2003 geef ik trainingen, destijds nog bij Lectric, een van de weinige opleiders die digitale opleidingen aanbood. Daar was Ment de programmamanager en ons contact is vanaf toen altijd gebleven. Toen ik een paar jaar geleden Rik ontmoette bij de Utrechtse ondernemers sociëteit en hij zijn plannen voor Schaal+ deelde, waren we al snel in gesprek. Hij vroeg me of ik interesse had om kennispartner te zijn en ik zei meteen ja.

Ondanks de vele trainingen die ik geef bij verschillende grote opleiders, kom ik vaak in aanraking met niet altijd de meest gedreven mensen. Dit zijn zoal, met alle respect, de witte mannen van middelbare leeftijd die door hun baas worden aangespoord een stap te zetten. Bij SchaalX werk ik samen met een nieuwe generatie die de wereld met een frisse blik bekijkt.Telkens wanneer ik bij SchaalX ben, krijg ik een boost van energie en vertrouwen in de toekomst. Een ander bijzonder moment dat me is bijgebleven is toen ik na 15 jaar Debbie tegenkwam bij SchaalX, een oude bekende van Lectric. Dat was samen met Ment een prachtige reünie.

Telkens wanneer ik bij SchaalX ben, krijg ik een boost van energie en vertrouwen in de toekomst.

Wat ik waardeer binnen de samenwerking met SchaalX is dat het mij in de afgelopen jaren heeft uitgedaagd om mijn trainingen aan een andere generatie aan te passen. Het vergt een andere insteek, vooral omdat het vaak gaat om jongeren met beperkte werkervaring. Voor mij is het een leerproces geweest om mijn aanpak aan te passen en dat vind ik heel waardevol.

Kennis van de basisstrategieën en regels is van onschatbare waarde en zal gedurende je hele carrière van pas komen.

De uitdaging van een traineeprogramma blijft dat je opereert in een markt die voortdurend verandert. Je ziet nu dat onderwerpen als AI en geavanceerdere data steeds belangrijker worden, omdat de markt hierom vraagt. Naast deze specifieke onderwerpen blijft het ook in de toekomst essentieel om soms terug te gaan naar de basisregels van marketing en communicatie. Kennis van de basisstrategieën en regels is van onschatbare waarde en zal gedurende je hele carrière van pas komen.

Marceline