Al 7 jaar lang werkt Ties bij verschillende grote organisaties als interim manager. Zo heeft Ties niet alleen invloed op het bedrijf, maar heeft hij ook impact op de werknemers. Op dit moment werkt hij als Senior Digital Marketing Manager bij Normec. Benieuwd hoe hij impact maakt? Ties vertelt het je.

Momenteel werk ik bij Normec, waar ik verantwoordelijk ben voor de marketing van het bedrijf. Normec zit eigenlijk in een groeicrisis. De organisatie groeit hard en de medewerkers moeten ook mee groeien. Als marketingmanager ligt bij mij de taak om deze groei bij te houden. Zowel op strategisch als operationeel niveau, maar ook op persoonlijke ontwikkeling van mijn teamleden.

Voor mij ligt de uitdaging bij Normec minder op de marketing zelf, maar meer op het menselijke aspect. Mijn achtergrond als coach op het gebied van Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) komt hier goed van pas. Met NLP kan ik goed de groepsdynamiek analyseren en zien wat we moeten doen om de prestaties van de groep te verbeteren. Ook volg ik nu een opleiding waarin onder andere een focus ligt op leiderschap. Bij Normec kan ik met mijn coachende rol samen met de theorie van mijn opleiding een koppeling maken tussen wetenschap en de praktijk.

 

”Ik heb de afgelopen jaren veel slecht leiderschap gezien.
Mijn doel als manager is om anderen verder te helpen”

 

Als manager vind ik het heel belangrijk dat ik ervoor zorg dat de groep kan groeien. Ik heb de afgelopen jaren veel slecht leiderschap gezien, waarbij er geen oog was voor het helpen van mensen om te groeien. Goed leiderschap betekent voor mij dat je iemand verder helpt, het vertrouwen en de empathie geeft om te groeien en zorgt voor stabiliteit. Mijn doel als manager is om anderen verder te helpen en daar kan ik bij Normec goed mee aan de slag.

Hoe blijf ik op de hoogte van ontwikkelingen? Dit doe ik eigenlijk voornamelijk via LinkedIn. Daar komen altijd wel interessante berichten voorbij. Dat helpt mij altijd! Als manager kijk ik ook hoe ik mijn leiderschap en management kan verbeteren. In mijn huidige opleiding doe ik daar veel mee.

 

”Je bouwt iets moois op, je draagt dit aan het eind
van je opdracht over en daarna moet je
weer opnieuw beginnen.”

 

Ik heb de afgelopen 7 jaar als freelancer gewerkt en ik merk dat ik nu richting een kantelpunt ga. Want één van de nadelen van freelancen is dat je elke keer opnieuw moet beginnen. Je bouwt iets moois op, je draagt dit aan het eind van je opdracht over en daarna moet je weer opnieuw beginnen. Als je in loondienst werkt of een eigen bedrijf hebt kun je blijven bouwen. Op een gegeven moment krijg je dan het gevoel dat je als freelancer uitgeleerd bent. Je weet wat je kan, wat je wil en vraagt je af hoe lang wil ik nog als freelancer werken? Dat punt komt steeds dichterbij.

 

 

Over de auteur

Anne-Marie is een SchaalX jonge communicatiespecialist en volgt het excellent beoordeelde digitale communicatie programma bij SchaalX.

Anne-Marie