3 manieren om op de hoogte te blijven van de laatste digitale ontwikkelingen

Geschreven door Yorn Bachofner op 30 May 2018
Categorieën: Algemeen

Als digital marketeer ben je de hele dag bezig met funnels, A/B testen, optimaliseren en customer journeys. Logisch dat je niet altijd een moment vrij kan maken om je eigen kennis over nieuwe technologieën of trends up to date te houden. Toch is het belangrijk om dit wel te doen. De ontwikkelingen op het gebied van digital marketing gaan razendsnel, het kan maar zo zijn dat je al snel achterloopt wanneer je hier geen aandacht aan besteedt. Mocht je in een sollicitatieprocedure zitten, kan juist deze kennis net het verschil zijn tussen jou en je concurrenten. Maar goed nieuws: het hoeft helemaal niet veel tijd te kosten om op de hoogte te blijven. Doe je voordeel met deze drie tips.

  • Verdiep je in boekrecencies of samenvattingen
    Je bent al druk genoeg, dat je geen zin of tijd hebt om complete managementboeken te bestuderen of dagvullende seminars wil volgen is dan heel logisch. Andere mensen hebben hier wel de tijd voor genomen en er zelfs samenvattingen van geschreven. Als digital marketeer heb je die zo gevonden. Tip: veel samenvattingen kun je laten voorlezen, wel zo makkelijk als je in de auto zit. Op YouTube zijn ook korte reviews/boekbesprekingen van managementboeken te vinden, zoals deze over Customers the Day After Tomorrow van Steven van Belleghem. Op deze manier kun je ook in de trein productief bezig zijn. 
     
  • Bekijk vacatures
    Hoewel je ongetwijfeld in een leuke job zit, is het altijd verstandig om andere vacatures te blijven bekijken. Dit kan om meerdere redenen handig zijn: natuurlijk kan jouw droombaan voorbijkomen en kun je een poging doen om die te bemachtigen. Daarnaast leer je veel over welke competenties op dit moment belangrijk zijn in jouw vakgebied. Zie je een functie waarbij bepaalde softwarekennis, methodiek of terminologie als must staat aangeschreven, maar heb je geen idee wat het is of wat het doet? Dan weet je wat je te doen staat! (Heb je trouwens deze toffe vacature bij Drukwerkdeal al gezien?) 
     
  • Volg trendwatchers
    Trendwatchers zijn over het algemeen nog heel actief op verschillende sociale media. Steven van Belleghem plaatst elke week een vlog waarin hij de nieuwste trends bespreekt, Jarno Duursma deelt veel content op het gebied van nieuwe technologieën en het is ook zeker de moeite waard om de keynotes van Aljan de Boer terug te kijken. Een mooie manier om kennis op te doen maar ook een stukje vermaak te hebben! 

Ook kan ik je zeker aanraden om mij en de andere de digital consultants (Cheyenne en Vivianne) van SchaalX op LinkedIn te volgen. We delen namelijk iedere week zowel vacatures als interessante artikelen over digital marketingonderwerpen. Liever niet connecten met mensen die je niet kent? Dan kun je natuurlijk ook gewoon op ‘volgen’ klikken, ook dan hoef je niks te missen ;) Of wil je juist graag eens kijken naar de mogelijkheden voor je eigen toekomst? Kom dan bij ons langs voor een oriënterend gesprek over jouw kansen op de arbeidsmarkt, want echt, er zijn kansen genoeg! [bteaser]Yorn Bachofner[/bteaser]

Reageer

Gepubliceerd op 4-9-2018 16:00
Bianca van Bolderik
Gepubliceerd op 20-8-2018 10:00
Victor Groothoff
Gepubliceerd op 8-8-2018 14:24
Marcella Korver
Gepubliceerd op 23-7-2018 11:33
Marit Berghout
Gepubliceerd op 4-9-2018 16:00
Bianca van Bolderik
Gepubliceerd op 8-8-2018 14:24
Marcella Korver
Gepubliceerd op 23-7-2018 11:33
Marit Berghout
Bekijk alle blogs
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid