Zoek
Generic filters

Als marketeer bij SchaalX heb ik een atypische set collega’s. Naast een groep hardwerkende recruiters, consultants en programma-managers die SchaalX rijk is, mag ik werken met een roulerende groep Digital Young Professionals uit onze traineeships. Die Digital Young Professionals zijn mijn absolute favorieten. Wat maakt deze trainees nou altijd nét dat beetje leuker? 

Waarom trainees mijn favoriete collega's zijn

Laat ik beginnen met een disclaimer: de SchaalX Digital Young Professionals volgen bij SchaalX een traineeship van één of anderhalf jaar, waar ze voor langere periodes opdrachten uitvoeren voor organisaties die zoeken naar digitale versnelling. Helaas voor mij kan ik dus maar heel soms met hen samenwerken. Tussen het werk voor opdrachtgevers door krijg ik af en toe de kans om hun hulp in te schakelen voor vraagstukken in digitale marketing en communicatie. Onder het mom van distance makes the heart grow fonder kan het dus zijn dat mijn beeld vertekend is (;

Ze hebben een aanstekelijke energie
Ik denk dat de energie die vrijkomt binnen een groep trainees één van de grote voordelen is. Starten met een traineeship voelt – terecht-  als starten aan een carrièresprong. De groep staat in de startblokken en wil eigenlijk gisteren beginnen met impact maken. Dat merk je. Elke vraag en elk verzoek aan hun adres wordt opgepakt met een kenmerkende golf aan enthousiasme, waar je zelf alleen maar in mee kunt gaan.

Ze zijn eindeloos creatief
Out of the box denken: we willen het allemaal en van tijd tot tijd lukt het ook iedereen. Toch is het creatieve brein van een trainee voor mij een kenmerkende eigenschap. Wanneer ik één van de SchaalX Digital Young Professionals vraag om mee te denken gebeurt er altijd iets geks met mijn wenkbrauwen: die schieten gedurende het gesprek steeds verder omhoog. Dit gaat gepaard met een veelvoud aan variaties op de opmerking ‘wow, zo had ik het nog niet bekeken.’ Heerlijk!

Ze gaan voor het maximale
De laatste grote plus is, is de eagerness waarmee een trainee op een vraagstuk duikt. Als er een park was waar alleen trainees konden wandelen, zou er nergens een olifantenpaadje te vinden zijn. Afsnijden doen ze niet aan. Toen ik bijvoorbeeld kortgeleden een social-analyse vroeg aan Digital Young Marketingprofessional Emma verwachtte ik een word-document terug met daarin de gevraagde data. Misschien een powerpoint? Een volledig opgemaakt adviesrapport dat visueel gereed was om uit te printen, in te lijsten en boven mijn bed te hangen was het werkelijke resultaat. De data had ze verwerkt in overzichtelijke visuals, inclusief advies en daar waar ik vroeg om een Linkedn-rapport besloot Emma mij daar Twitter en Instagram advies bij cadeau te doen. Plug and play.

Trainees.. you’ve got to love them.

PS. En zo’n analyse, hoe ziet dat er dan uit? Nou zo dus.
Een kleine greep uit het document.

Over de auteur

Marketing & communicatie SchaalX