De wens van ROM Utrecht Region, enerzijds ondersteuning bij het vernieuwen van de website en anderzijds ondersteuning van het bereiken- en aanhaken van de doelgroep, bewoog directeur Arjan van den Born om twee SchaalX Digital Young Professionals in zijn team op te nemen. Een bewuste keuze. Arjan: ‘Digital young professionals kunnen enerzijds strategisch denken, maar kunnen vooral ook dóén. Die combinatie is heel waardevol.’

SchaalX professionals bij ROM Regio Utrecht

Strategisch en daadkrachtig
Digital Young Professionals Bart en Angela doen tijdens hun traineeship bij SchaalX een opdracht voor ROM Utrecht Region, waarbij ze de organisatie 9 maanden helpen met vernieuwen en versnellen. Werken met Bart en Angela heeft gezorgd voor een serie aan creatieve maar vooral ook pragmatische impulsen. Voor veel teams die al wat langer samenwerken ontstaat het risico dat ze als het ware vastlopen in het strategische. ‘In dit vakgebied loop je altijd het risico dat je ingehaald wordt door de ontwikkelingen, managers die al 20 jaar in het vakgebied zitten kunnen strategisch ijzersterk zijn maar niet meer weten hoe ze de daad bij het woord moeten voegen. Dan ben je dus alleen maar strategieën aan het schrijven en gebeurt er niets. De Digital Young Professionals van SchaalX hebben die praktische skills die een strategie omzet naar daden, ik ben echt te spreken over hun aanvulling op het team.’

“De digital young professionals kunnen strategisch denken, maar ook dóén. Die combinatie is heel waardevol.”

Proactieve houding werpt vruchten af
Een belangrijk kenmerk van de digital young professionals, is volgens Van den Born de mate van proactiviteit, eigen initiatief en eagerness om iets te bereiken. ‘De digital young professionals denken actief mee, komen met adviezen en ontwikkelen zelf nieuwe dingen. Ze krijgen veel vrijheid en ruimte en ik ben onder de indruk van de mate van energie en inzet die ik van ze terugkrijg!’

Nieuwe website
Eén van de wensen was het ontwerpen van een nieuwe website. Op de vraag hoe de Digital Young Professionals hier het meeste aan hebben bijgedragen reageert Arjan: ‘Hoe niet? De website moest vanaf het startpunt gerealiseerd worden en dit hebben ze helemaal opgepakt! Van de customer journey tot de huisstijl, tot het begeleiden van het design en de implementatie.’ Dankzij inzicht in data-analyse hebben Bart en Angela ook gezorgd dat de prestatie van de website meetbaar is om zo doorlopend te kunnen optimaliseren.

Doelgroepbereik en social media
Naast een project voor de nieuwe website werkten Bart en Angela aan het vergroten van het doelgroepbereik. Hierbij richten zij zich op social media en het realiseren van een nieuwsbrief. En met succes, op het moment van spreken bereikt ROM Utrecht Region 700 personen op LinkedIn en 200 op Twitter!

Begeleiding door SchaalX
Tijdens het traineeship biedt SchaalX iedere Digital Young Professional coaching on the job en wordt er aandacht besteed aan persoonlijk leiderschap. Dit resulteert in een professionele houding en fijne samenwerking met collega’s. De young professionals komen goed tot hun recht: de wisselwerking met experts uit het team wordt als zeer prettig ervaren!

Rom Utrecht Region opdrachtgever

Meer weten over Bart en Angela? Zij zijn Digital Young Professionals uit het SchaalX traineeship!

SchaalX ontwikkelt jonge marketing, communicatie en design professionals die staan te springen om digital impact te maken bij organisaties. Ze volgen een excellent beoordeeld ontwikkelprogramma en zijn tegelijkertijd direct inzetbaar bij organisaties. SchaalX biedt organisaties de kans op instroom van digital talent: breed ontwikkeld, bomvol up-to-date kennis en uitgerust met het vermogen om meteen op volle kracht mee te draaien in een organisatie.

Wil jij digitaal versnellen in marketing of communicatie? Ontdek hoe de SchaalX Digital Young Professionals kunnen helpen.

Nieuwe website en doelgroepbereik voor ROM Utrecht Region