Een goede customer experience, begint bij een goede employee experience. En sterke merken trekken extra sollicitanten. De markt anno 2023 vraagt steeds vaker om een samenwerking tussen marketing, communicatie en HR. Daarom stoomt SchaalX, in samenwerking met bureau PROOF, jong marketingtalent klaar om organisaties te helpen met het aantrekken, binden en boeien van medewerkers.

2023 wordt het jaar van employee experience

Het besef dat het succes van organisaties begint én eindigt bij de mensen die er werken leeft meer dan ooit tevoren. Dat gaat over capaciteit en vacatures vervullen, maar vooral ook over tevredenheid en verbinding: een optimale klantervaring, begint bij medewerkers. Daarom staat employee experience nu bij veel organisaties bovenaan de agenda.

Steeds vaker beroep op marketing en communicatie

Marketeers en communicatiespecialisten hebben de benodigde kennis en vaardigheden vaak al in huis. Branding, journeys, customer experience, conversieoptimalisatie, campagnes: allemaal bruikbare expertise waar collega’s van de HR-afdelingen een dankbaar beroep op doen. Vul die basis aan met meer specialistische HR-kennis, en je kunt aan de slag met employer branding, employee value propositions, recruitment marketing, onboarding en employee journeys.

Young professionals staan opgeleid klaar om te werken op het snijvlak van HR, Communicatie en Marketing

In het Employee Experience Programma leren talentvolle young digital professionals de ins- en outs van employee experience.

De specialisten staan nu klaar om organisaties voor minimaal een half jaar te ondersteunen als employee journey specialist, arbeidsmarktcommunicatiespecialist, recruitment marketeer, corprorate communicatie specialist, interne communicatie specialist of HR communicatie specialist.

Met expertise van Bea Aarnoutse en PROOF

Bea Aarnoutse is expert op het gebied van leadership- en employee alignment. Ze is boardroom consultant, partner en associated consultant van PROOF en betrokken bij veel verandertrajecten: van strategie-implementaties tot fusies.

Bea Aarnoutse, strategy director & partner: “Het is belangrijk dat young talent zich ook bewust is van het belang van een optimale employee experience. Een sterke Customer Experience begint namelijk met een optimale Employee Experience.”

Rik de Boer, directeur SchaalX: “In de huidige arbeidsmarkt lijkt het belang van een goede employee experience een gegeven. We zijn blij met de samenwerking met PROOF en het ontwikkelde programma. Met hun expertise en know-how kunnen we nog beter inspelen op deze groeiende behoefte bij onze opdrachtgevers.”

 

Zoek jij ook een specialist die je helpt medewerkers aan te trekken, te binden en te boeien?

Vind jouw employee experience specialist

Nieuw! Employee Experience Specialisten