Corona crisis: samen werken wij door!

Geschreven door Team SchaalX op 9 Apr 2020
Categorieën: Algemeen

Uitdagende tijden vragen om passende oplossingen. Als online werving, selectie- en ontwikkelbureau legt SchaalX constant de focus op het inspelen op de veranderende behoeften van haar partners. Zo zorgen wij er samen met jou voor dat we vóóruit blijven gaan, ook in deze tijd. Op deze pagina houden wij jou doorlopend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. 

28/05/2020 - SchaalX update van de markt

Tijd voor een tussenstand. Welke ontwikkelingen zien wij in de markt?



 

 

15/05/2020 - Freelance Friday: Thomas werkt door!


Vandaag hebben we een interview met Thomas Dekker. Die momenteel zijn derde rol bij Miele vervult via SchaalX. Hier is hij onder andere verantwoordelijk voor de marketing en klantbeleving na de verkoop van een product. “Mijn taak is om te informeren en inspireren, een goede service is goud waard!” Ben je benieuwd hoe hij omgaat met deze ongebruikelijke situatie? In dit interview vertelt Thomas over zijn ervaringen als freelancer. Misschien kun jij hier nog bruikbare tips uithalen voor jouw eigen (thuis)werksituatie!

Hoe ervaar jij het thuiswerken en kan jij op deze manier nog goed jouw waarde laten zien?
Thomas: Het werken vanuit huis is prima. Ik heb ook een baan die goed vanuit huis kan. 
Het is soms alleen een beetje saai. Ik ben een sociaal persoon en mis nu echt de sociale interactie met mensen. Normaal hoor je wat er allemaal speelt in het bedrijf alleen nu word je echt afhankelijk van wat anderen met je willen delen. 

Wat doe jij om nog genoeg beweging te krijgen?
Ik ben een groot fan geworden van fitnesslessen op YouTube. Ik probeer minimaal drie keer per week even te sporten in mijn woonkamer. Ik hou ook van hardlopen. Dit doe ik nu vaker omdat je heel veel binnen zit. Sporten is heel belangrijk voor een gezond ritme. En het heeft ook nog is een positief effect op je geheugen, creativiteit en concentratie.

Waarom ben jij begonnen met freelancen? En wat vind jij het grote voordeel aan freelancen?
Ik kom uit een ondernemersgezin en het zat er al een tijdje in voor mij! Omdat je als freelancer snel moet kunnen meedraaien vond ik het fijn om eerst werkervaring op te doen in vaste dienst. Na een aantal jaren werken was het moment daar om mijn eigen bedrijf te starten. Het freelancen biedt veel vrijheid. Je bent in staat om je eigen keuzes te maken. En omdat ik heel erg van reizen hou is het ook fijn dat je dat flexibeler kan inplannen!

Hoe blijf jij bij met de ontwikkelingen in de markt?
Het is heel leerzaam om bij verschillende bedrijven aan de slag te gaan!
Door te werken in verschillende bedrijfsculturen en met steeds wisselende mensen en processen leer je veel sneller over jezelf en de bedrijven.
Verder heb ik in mijn privé kring veel andere freelancers waar ik kennis mee uitwissel. En natuurlijk de gebruikelijke manieren als: Nieuwsbrieven, internetpagina’s en boeken. 


Welke tip heb jij voor andere thuiswerkers?
Luister naar jezelf..! Lunch wanneer jij wilt lunchen en maak gebruik van je vrijheid. Je kan nu veel flexibeler plannen, maak daar ook gebruik van! En zorg ervoor dat je iedere dag even naar buiten gaat. Hier knap je altijd enorm van op als je de hele dag binnen zit.

 

08/05/2020 - Freelance Friday: Martine werkt door!

 

Het thuiswerken vereist een hele andere aanpak, mindset en misschien wel andere werkzaamheden dan op kantoor. De traditionele werkdag, ‘s ochtends rond de tafel om de dag te bespreken met een kop koffie en dan om 17.00 de deur weer achter je dichttrekken, is voor velen momenteel niet aan de orde. Vandaag spreken we met Martine Tekelenburg, communicatieadviseur bij de Gemeente Barneveld. Door de komst van de corona-epidemie zit zij in het communicatie crisisteam waar ze de landelijke maatregelen vertaalt naar het gemeentelijk niveau. Een expert op het gebied van de 1,5 meter samenleving dus!

Wat is jouw rol in het crisisteam?
Martine: Centraal staat het vertalen van de landelijke maatregelen naar gemeentelijk niveau op onze communicatieafdeling. Dat uit zich op allerlei manieren zo stel ik brieven naar bijvoorbeeld scholen en kerken en beantwoord ik de corona gerelateerde vragen van de pers. Maar ook ben ik druk met het maken van communicatiemateriaal voor de handhaving in de gemeente Barneveld. Denk hierbij aan de waarschuwingsborden op markten, parkjes en op speelplekken waar we zagen dat er veel hangjongeren te dicht bij elkaar kwamen. Alles wat we doen houden we in 1 doelgroepenoverzicht bij, waarbij het handelingsperspectief van de doelgroep centraal staat.

Online informeren we inwoners en ondernemers ook zo goed mogelijk. Zo is er vanuit het team economie een corona- ondernemers desk ingericht. Op de website staat een FAQ voor ondernemers die ik soms dagelijks aanvul. Sinds de persconferentie in maart, over het aanbieden van een steunpakket, is er een piek geweest met aanvragen. Goede communicatie is dan essentieel. Er waren natuurlijk veel vragen over de huidige situatie en hoe dit nu verder moest. 

Hoe ervaar jij het thuiswerken?
Ik ben zelf 2 en soms 3 dagen op kantoor. Verder werk ik thuis. Ik werk in een team van acht adviseurs, waarvan drie mensen meedraaien in de crisiscommunicatie.  Wij krijgen wekelijks een nieuw rooster waarbij er nooit meer dan 2 personen op kantoor zijn, de rest van het team werkt thuis. Ook in de weekenden hebben we bereikbaarheidsdienst. Nu we wat afschalen pakken we ook weer meer het ‘gewone’ werk op. De processierups trekt zich namelijk niets aan van het coronavirus en de speelplekken renovatie moet ook (juist nu) doorgaan, ook zaken waarover je moet communiceren naar de inwoners.
Als zzp’er ben ik al gewend om thuis te werken. Sinds kort heb ik in huis wel een aparte werkplek. Voorheen had ik dit niet en dit zorgde voor veel onrust. 

De dagelijkse video-calls waren voor mij best even wennen, opeens ben je met het hele team online in beeld. Goede regie is dan belangrijk. Ik merkte dat het voor ons allemaal een hele verandering was. Een nadeel van het thuiswerken is voor mij toch wel de verbinding als team. Als er nu iemand alleen aan een dossier werkt, heeft diegene bijna geen contact meer met anderen die in het crisisteam mee draaien.

Aan de andere kant heeft het thuiswerken ook zijn voordelen. Je kan gemakkelijker dingen strakker inplannen en hebt weinig afleiding dus kan je je eigen dag productiever inrichten. Om nog genoeg beweging te krijgen tijdens het thuiswerken, wandel ik heel veel in de avonden. Dit helpt mij bij het vinden van de balans tussen werk en ontspanning!  

Wat levert deze situatie de gemeente op en wat voor positieve ontwikkelingen blijven er bestaan na de crisis?
Voor de crisis werkte bijna iedereen vrijwel volledig op kantoor. Nu mensen thuis werken en merken dat dit goed gaat, denk ik dat zij in de toekomst wat meer de afwisseling tussen kantoor en thuis zullen vinden. Ik geloof erin dat je flexibel moet werken vooral binnen projecten kan je daarmee betere resultaten bereiken.

Een andere positieve ontwikkeling is de digitalisering die heeft plaatsgevonden. Mensen zijn nog digitaler dan eerst en dit blijft ook zo verwacht ik. Zo werken we bij de gemeente nu intern in een keer veel meer met Office 365 Teams en extern met het inzetten van online enquêtes nu er bijvoorbeeld geen inloopavonden georganiseerd kunnen worden.  

Welke uitdagingen verwacht je de aankomende periode nog als het gaat om communicatie bij de Gemeente Barneveld?
Ik verwacht dat de corona-activiteiten wat gaan afnemen. De meeste onderwerpen hebben wij ook al geïntegreerd in onze communicatiekanalen. Heldere communicatie zal wel erg belangrijk blijven tot de crisis helemaal over is. Scholen, winkeliers en bedrijven zullen vragen blijven hebben. Ik kan het nu nog niet helemaal goed inschatten maar de verwachting is dat de komende maanden een eind komt aan de crisiscommunicatie.

Veel dingen gaan nu anders: evenementen gaan niet door, het besluitvormingsproces verloopt anders en het persoonlijk contact met inwoners verandert. We zitten in een ander tijdperk en hier moeten wij met zijn allen op anticiperen. 

Welke tip heb jij voor mensen die ook thuis moeten werken?

Ik heb een fitbit aangeschaft. Dit is een horloge die je ieder uur even stimuleert om te bewegen. Ook houdt het je stappen en slaapuren bij. Dit is voor mij een hele uitvinding, ik ga er echt meer van bewegen vooral tijdens werkdagen, echt een aanrader voor anderen! Verder is het voor mij nu nog belangrijker om geen alcohol te drinken doordeweeks, het maakt mij altijd heel erg duf de volgende dag. En positief blijven, daar geloof ik wel in. Dat is het beste medicijn om gezond uit deze crisis te komen!

 

01/05/2020 - Freelance Friday: Vincent werkt door!

Hier alweer nummer vier uit de serie freelance friday! Vandaag spreken wij een freelancer met een interessant verhaal: Vincent Visser uit Amsterdam vertelt over zijn ervaringen bij Unibail-Rodamco-Westfield. Als digital marketing manager is hij verantwoordelijk voor de digitale kanalen van winkelcentra en helpt hij met de opening van een groots nieuw retail project: Westfield Mall of the Netherlands.
Hoog tijd voor een aantal vragen!

Hoe laat jij juist nu je toegevoegde waarde zien bij Unibail-Rodamco-Westfield?

Vincent: Je ziet dat mensen heel erg naar de digitale kanalen trekken. Voor een digital marketing manager is dit heaven! Hierdoor is elke job met het woord digital erin misschien wel een stuk interessanter geworden dan het voorheen al was.
Ik denk nog wel goed na: hoe maak je nou effectief gebruik van het feit dat mensen meer online zijn? Wij hebben onze winkelcentra zo ingericht dat mensen ons veilig kunnen bezoeken in de nieuwe ‘anderhalve-meter-samenleving’. De taak aan ons is nu om de bezoekers te laten weten dat het veilig is om een bezoek te brengen aan onze winkelcentra.
Mijn taak is om de mensen via de online kanalen te laten weten dat winkelen weer veilig kan!

Wat vind jij leuk aan jouw activiteiten als freelancer?
Het leuke aan interimmen is dat je bij verschillende bedrijven en teams terecht komt waar iedere keer weer een andere uitdaging ligt. Ik hou van de variatie!

Ik heb vroeger een klein online marketing bureau opgestart. Daarna ben ik ook gaan werken bij Google en Adyen. Ik merk dat het enorm helpt als je eerst veel ervaring opdoet in een vaste baan voordat je gaat freelancen. Zo word je eerder als specialist gezien.

Hoe blijf jij jezelf continu ontwikkelen in de markt?
Hier ben ik heel scherp op! ik heb een eigen personal development plan gemaakt en hier besteed ik minstens vier uur per week aan.

Ik heb mezelf aangemeld voor nieuwsbrieven met relevante onderwerpen binnen mijn vakgebied, denk hierbij aan SEO, SEA etc. Ook volg ik pagina’s op bijvoorbeeld Twitter, Reddit en Instagram zodat het bewust voorbij komt in mijn social stream. Ik klik dan sneller op zo’n artikel en daar leer je toch iedere keer van. De persoonlijke ontwikkeling is voor mij nodig om als digital marketeer bij te blijven, het is werk!

Hoe ervaar jij het thuiswerken?
Ik werkte als zzp’er al best veel thuis, voor mij is thuiswerken misschien wat gewoner dan voor anderen. Het is belangrijk voor mij om het normale ritme vast te houden. Ik merk dat ik heel duf de dag in ga als ik dit niet doe.
Video calls stel je heel snel op, en in korte tijd werd MS Teams in het bedrijf geïmplementeerd. Hier ben ik natuurlijk heel blij mee. Wat dat betreft heb ik een positieve mindset rondom de digitale ontwikkelingen die zijn ontstaan!

Wat doe jij om tussen het thuiswerken door nog genoeg beweging te krijgen?
Beweging is voor mij erg belangrijk. Als het ‘s avonds goed weer is maak ik een rondje op de fiets. In de weekenden doe ik dit standaard al. Verder maak ik echt een moment van mijn lunchpauze. De bakker in Amsterdam kent mij goed, ik haal hier vaak mijn lunch en wandel daarna nog een rondje om mijn hoofd leeg te maken.
Ik woon in het centrum van Amsterdam en mijn werkplek is ook mijn woonkamer. Des te belangrijker is het voor mij om mijn werk te scheiden van privé. Als ik pauze neem, neem ik ook echt pauze.

Welke tip heb jij voor andere thuiswerkers?
Het werken vergt nu meer energie. Neem de tijd voor je lunch en zorg ervoor dat je midden op de dag een uurtje voor jezelf neemt. Zo zorg je ervoor dat je alles weer scherp hebt als je weer verder gaat!

 

24/04/2020 - Freelance Friday: Tess werkt door!

Er worden veel nieuwe manieren gevonden om digitaal met elkaar te overleggen, samen te werken en afspraken te maken. Vrijwel iedereen die niet in een cruciaal beroep werkt, is aan het thuiswerken. Zo ook Tess van Olst, die momenteel een opdracht uitvoert bij het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Als online communicatieadviseur zit zij in een team met twee andere adviseurs waarin ze aan de verschillende dossiers werken. 

“Ik kan wel met positieve verbazing kijken naar de dingen die nu gebeuren. De mensheid is toch behoorlijk wendbaar en innovatief. ”

Ben je benieuwd hoe zij omgaat met deze ongebruikelijke situatie? In dit interview vertelt Tess hoe ze het thuiswerken ervaart. Misschien kun jij hier nog iets uithalen voor je eigen thuiswerksituatie. 

Hoe ervaar jij het thuiswerken en wat is er veranderd in je dag?
Tess: Sinds ik werkzaam ben, werk ik één of twee dagen per week vanuit huis. Ik vind dit een heerlijke afwisseling met naar kantoor gaan. Sommige dingen gaan gemakkelijker en sneller als je bij elkaar bent en thuis kan ik dan ongestoord alle plannen uitwerken. Die balans is nu weggevallen en dat was even zoeken. Door allemaal 100% thuis te werken komt er op sommige punten vertraging op de lijn; juist omdat het meer energie kost om even te overleggen. 
Ook werk ik op een aantal dossiers die te maken hebben met de actualiteit; hierdoor sta je eigenlijk de hele dag ‘aan’. Nu je niet ‘naar huis gaat’ is het een gevaar dat je de werkdag niet echt afsluit. 

Ik kan wel met positieve verbazing kijken naar de dingen die nu gebeuren. De mensheid is toch behoorlijk wendbaar en innovatief. 

Wat doe jij om tussen het thuiswerken door nog genoeg beweging te krijgen?
Beweging is voor mij belangrijk om mijn hoofd leeg te maken. Ik doe een aantal challenges waarbij de routines iedere dag zwaarder worden en ik volg online een aantal workouts. Daarnaast probeer ik iedere dag om 7.00 uur buiten te staan; om een rondje hard te lopen of een lange wandeling te maken over het strand. Een uur in de frisse lucht voordat de werkdag begint is wat mij betreft het beste begin van de dag.

Wat vind jij zo leuk aan het freelance vak?
Ik geniet ervan om ergens binnen te komen en er direct te staan. Dit zorgt bij mij voor een steile leercurve. De verschillende kijkjes in de keuken vind ik interessant en leerzaam. Je hebt als freelancer een bepaalde mate van vrijheid. Dit spreekt mij aan en past bij mijn levensstijl. Ook heb ik mijn carrière veel meer zelf in de hand.
Inmiddels is dit mijn derde opdracht die ik via SchaalX uitvoer en in de overleggen met de consultants die mij begeleid hebben, komt deze steile leercurve altijd weer terug. Dit merkte ik onder andere bij mijn eerste opdracht als freelancer bij Ahold Delhaize. Hier moest ik enorm versnellen, het is heel anders dan een vaste baan.

Hoe zorg jij ervoor dat je jezelf blijft ontwikkelen?
Iedere opdracht is een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur. Door het freelancen heb ik gewerkt met veel verschillende systemen en binnen verschillende culturen.
Als freelancer ben je specialist en moet je bijblijven. Ik lees veel boeken, doe mee met webinars en netwerk graag. Verder zoek ik naar een nieuw ontwikkelingstraject voor later. 

Hoe laat jij juist nu je toegevoegde waarde zien binnen het Ministerie?
Door er te staan wanneer het nodig is en door te luisteren naar de behoeften van de klant maak ik onderscheid in prioriteit tussen de verschillende werkzaamheden. Van iedereen, ook als freelancer, wordt er in deze periode veel flexibiliteit gevraagd. Ik speel hierop in door te zoeken naar andere mogelijkheden en door mijn collega’s bij te staan in hun werk- en privébalans. We moeten het uiteindelijk samen doen. 

Wat is jouw gouden regel?
Een eigenwerkplek die je bewust achter je laat. Door je bewust ‘los te koppelen’ van je werkdag kun je deze achter je laten. Dat kan heel simpel door echt je laptop af te sluiten of even je werkplek op te ruimen. Zolang je het maar bewust doet. ’s Ochtends even naar buiten voor een blokje om en verse bloemen naast je laptop, dat maakt toch iedereen blij? 

 

17/04/2020 - Freelance Friday: Guido werkt door!

Vandaag praten we met Guido Lieftink, die momenteel via SchaalX een opdracht uitvoert bij Essent. Hij heeft veel vakkennis en vervult al 8 jaar meerdere opdrachten bij grote corporates zoals: NS, Eneco en Ahold. Wij vroegen hem naar zijn ervaringen als freelancer. Guido: "In de corona tijd is het belangrijker dan ooit om in contact met je collega’s te blijven."


Wat houdt je huidige opdracht in en wat is jouw rol hierin?
Guido: Mijn rol is manager digital strategy. Bij Essent staat de digitale dienstverlening hoog in het vaandel. Ik zorg er daarom binnen de operations kant voor dat er stappen worden gemaakt in de digitale dienstverlening en dat we blijven verbeteren op digitaal vlak om de klanten tevreden te houden. Mijn focus is om het digitaal zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de klant. Daarnaast stuur ik het team aan dat verantwoordelijk is voor de digitale contact kanalen met de klant.

Hoe ervaar jij het thuiswerken nu?
Ik werk in Den Bosch en pak normaal altijd de trein naar het kantoor. Het is anderhalf uur reizen voor mij, maar die anderhalf uur kan ik wel goed gebruiken om te werken. Nu we met zijn allen thuis moeten werken, geldt voor mij dat de dagen een stuk langer worden. Ik hoef niet meer te reizen wat een groot verschil maakt in mijn dag. Hierdoor begin ik een uur eerder met werken en eindig ik vaak ook nog later dan normaal. Ook heb ik meer meetings dan normaal! Voorheen rende ik even door het pand, om iedereen te spreken. Nu plan ik voor al deze korte gesprekjes een online meeting in. 

Er zitten ook voordelen aan, je hebt namelijk veel meer contact met mensen die je normaal weinig spreekt omdat die vaak buiten het pand zijn bijvoorbeeld. Het is wel ontzettend mooi om te zien dat alles doordraait op een virtuele manier! 

Wat vind jij echt leuk aan het freelancen?
Wat ik echt leuk vind, is dat je al specialist wordt gezien. Het is makkelijker om ergens iets van te vinden, en als je jezelf laat zien hebben mensen waardering voor je! Als freelancer kom je natuurlijk bij heel veel verschillende culturen en bedrijven, met ook weer andere opdrachten. Het is super interessant om te bekijken wat de verschillen zijn binnen deze bedrijven.

Hoe zorg jij ervoor dat je bijblijft met de ontwikkelingen in de markt?
Ik hou heel erg van blogs, boeken en podcasts. Dus ik blijf wel goed bij met de ontwikkelingen die zich in de markt afspelen. Mijzelf ontwikkelen vind ik ook erg belangrijk. Het volgen van kleine congressen doe ik nog af en toe. Dit levert voor mij meer op dan hele lange en grote trajecten. 

Wat is jouw gouden tip voor mensen die thuis moeten werken?
Zorg ervoor dat je een relaxte thuiswerkplek hebt, met weinig ruis. Het kan jezelf en anderen ontzettend afleiden als er de hele tijd achtergrondgeluiden zijn. Dus zorg voor een rustige ruimte met weinig rommel. En natuurlijk even netjes kleden!

Hoe laat jij juist nu jouw toegevoegde waarde zien binnen Essent?
Ik ben een echt teampersoon, ik zorg goed voor mijn team. En in deze crisissituatie ben ik extra alert op de verbindingen in het team. 

Ik heb vaker grote teams aangestuurd en een teamgevoel is erg belangrijk! Het is leuk als je met Pasen een verrassing stuurt naar alle collega’s uit je team. Het zijn kleine dingen met een grote waarde! Bij Essent drinken we ook een paar keer per week even virtueel koffie met collega’s.

 

10/04/2020 - Freelance Friday: Annemarie werkt gewoon door!

Elke week laten we vanaf nu een van onze interim professionals aan het woord die via SchaalX aan het werk zijn. Vandaag een kort interview met een van onze favoriete freelancers Annemarie van Dijk, interimmer in hart en nieren. Deze talentvolle dame werkt al vijftien jaar succesvol als interim marketeer, ze heeft o.a. opdrachten gedaan bij organisaties als ING, Pon, Eneco (via SchaalX), Goede Doelen Loterij en momenteel vervult ze een rol bij ICS (International Card Services), ook via SchaalX.

De wereld staat sinds kort een beetje op z’n kop, door het Coronavirus wordt er bij de meeste organisaties grotendeels thuis gewerkt. We zijn benieuwd hoe dit ervaren wordt door Annemarie.

Kun je een korte omschrijving geven van je opdracht?
Annemarie: momenteel ben ik marketeer bij International Card Services en houd ik mij voornamelijk bezig met diverse marketingactiviteiten voor de bestaande creditcardhouders. 

Hoe ervaar jij het thuiswerken en hoe is dit georganiseerd bij ICS?
In het begin was het wel wennen. Het opstarten van je dag is echt anders. Je krijgt daarmee een ander ritme, een soort van nieuwe structuur. Bij ICS werkt iedereen vanuit huis, op wat kleine uitzonderingen na. Microsoft Teams bijvoorbeeld helpt ons goed om met elkaar te overleggen, af te spreken, af te stemmen en daarmee voortgang te boeken.
Ik zorg ervoor dat ik een vast ritme heb en zo veel mogelijk contact houd met collega’s. Natuurlijk mis ik wel het “echte” sociale contact, al is het maar om even een kop koffie te drinken, elkaar fysiek te zien en te spreken.
 
Hoe vind jij het om te werken als interimmer en merk je dat dit een voordeel is?
Ik freelance al zo’n 15 jaar, ik ben wel wat gewend en daardoor gepokt en gemazeld. Heb ik dan spanning dat een opdracht dreigt af te lopen? Ja tuurlijk, het is altijd even een spanningsmoment! Uiteindelijk is het altijd goed gekomen, er komt wel weer wat nieuws op je pad.

Het fijne aan het interim vak is dat ik gewend ben om mij flexibel op te stellen. Dat komt nu vooral goed van pas. Het voordeel van een zzp’er is misschien in deze tijd wel dat we gewend zijn om snel te schakelen en snel flexibel te werken.

Hoe zorg jij ervoor dat mensen aangehaakt blijven met wat je doet?
Het is juist belangrijk om nu als interimmer het verschil te maken! Je zult moeten veranderen. Het werk niet blijven doen zoals je deed, maar anticiperen op de veranderende wereld. Je moet zoeken naar andere manieren om je waarde te tonen. Ongeacht dat de economie nu redelijk onrustig is, heb ik het juist druk nu!

Is je opdracht inhoudelijk nog bijgestuurd?
Mijn opdracht zelf is niet bijgestuurd. Maar we doen wel dingen anders in deze tijd, het is gewoon wat veranderd. We gaan iets anders te werk om alert te blijven, daar waar nodig is bij te sturen en zeker initiatief te blijven tonen.

Heb jij nog tips and tricks voor mensen die thuis moeten werken?
Het is ontzettend belangrijk dat je een structuur hebt en vasthoudt. Dit kan voor iedereen anders zijn, maar zo werk je veel effectiever. Blijf ook contact houden met collega’s, er zijn voldoende manieren om dit doen! Verder helpt het mij om elke dag te bewegen en ook gewoon om te blijven lachen. Positief erin blijven! 

Wat zou jij andere interimmers mee willen geven?
Kijk naar jezelf in deze tijd. Ga erover nadenken hoe je beweegt op de markt en hoe jij daarop anticipeert. Sommige bedrijven zullen overgaan op andere verdienmodellen, dus denk hier zelf ook over na. Misschien zul je je eigen verdienmodel ook wel moeten veranderen. Het fijnste is om niet te afhankelijk te zijn van je opdracht, maar hoe je dat doet…. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Ben jij op dit moment vanuit huis aan het werk, of zoek je naar de beste manier om jouw (freelance)werkzaamheden vorm te geven? Neem dan contact met ons op, wij gaan graag het gesprek met je aan!

 

09/04/2020 - Ondersteuning op afstand met het webinar Digitaal Excelleren
Door de beperkingen die de coronacrisis aan velen van ons heeft opgelegd, zijn we in een online versnelling terechtgekomen. Kennis van de laatste mogelijkheden op het gebied van online marketing lijkt hiermee belangrijker dan ooit. Juist nu willen wij onze partners digitaal ondersteunen. Met die reden organiseerde Ment Kuiper, thought leader en trainer Digital Marketing op donderdag 2 april en donderdag 9 april een interactief webinar waarin hij samen met de deelnemers keek naar de laatste trends ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Hij baseerde zich hierbij op zijn eerder verschenen trendrapport Digital Insights 2020. Deze is hier gratis beschikbaar.  
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid.

Reageer

Gepubliceerd op 28-5-2020 11:08
Erik de Vogel
Gepubliceerd op 29-4-2020 17:03
Margje Huizing
Gepubliceerd op 23-4-2020 16:27
Char-Lee Nielen
Gepubliceerd op 21-4-2020 12:07
Vivianne Breed
Gepubliceerd op 28-5-2020 11:08
Erik de Vogel
Gepubliceerd op 29-4-2020 17:03
Margje Huizing
Gepubliceerd op 23-4-2020 16:27
Char-Lee Nielen
Gepubliceerd op 21-4-2020 12:07
Vivianne Breed
Bekijk alle blogs
Roze blok blog
Hier komt de tekst voor de blogpage in het roze blok.
Hier komt de quote voor de blogpagina.
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid.