Alweer lekker aan het scrollen op je timeline? Onbewust consumeer je méér dan 12 uur media per dag. En vergeet niet dat je ook nog moet slapen. Hoe zorg je nu dat jouw merk niet ondersneeuwt? En dat je als merk opvalt in deze tijd van ‘content overload’? Scroll snel naar beneden en scoor ook met jouw content.

De contentsuccesformule
Als merk wil je met je content een verhaal vertellen. Belangrijk hierbij is dat je content relevant is voor je doelgroep. Sta dus niet alleen stil bij jouw eigen boodschap, maar verdiep je eens in je doelgroep. Wat is hun behoefte? En welke vragen hebben zij? En stel jezelf vooral de vraag: Hoe kunnen wij hierop inspelen? Want alleen dan voeg jij met je content waarde toe en onderscheid je jezelf.

Maar hoe pak ik dit nu aan? Wij nemen twee ‘contentklapper’ campagnes onder de loep.

“Zet dat ‘hoe meer content, hoe beter’ dus maar uit je hoofd.” 

Klaverblad Verzekeringen: ‘Verwerkverhaaltjes-campagne’
Bij een verzekeraar denk je waarschijnlijk aan financiële dienstverlening die met name gericht is op materiele schade. Klaverblad Verzekeringen daarentegen stelt haar missie om mensen verder te helpen voorop. Zo onderscheidt Klaverblad zich met haar ‘Verwerkverhaaltjes-campagne’ door haar klanten, naast materiele hulp, ook te ondersteunen op emotionele schade. Hierdoor blijven zij niet alleen dicht bij hun missie, maar vervullen zij ook de wensen en behoeften van hun klanten. Want emotionele schade weegt vaak zwaarder dan je portemonnee.

Volkswagen: ‘Snelweg sprookjes-campagne’
We kennen Volkswagen allemaal als hét familie automerk. Met hun ‘Snelwegsprookjes-campagne’ laat ook Volkswagen zien dat ze relevant zijn voor hun doelgroep. De vernieuwende campagne, bestaande uit location-based luisterverhalen, speelt namelijk in op een herkenbaar menselijk probleem: stoeiende kinderen op de achterbank van de auto. De luisterverhalen zorgen ervoor dat de missie van Volkswagen werkelijkheid wordt. Ze bieden een mobiliteitsoplossing aan die verder reikt dan enkel een betrouwbare auto.

Blijf dicht bij jezelf
Hoe val je als merk op in deze tijd van content overload? Blijf dicht bij je missie en weet wat jouw doelgroep belangrijk vindt en waar hun informatiebehoefte ligt.  Zet dat ‘hoe meer content, hoe beter’ dus maar uit je hoofd. Hiermee vergroot je de ‘content overload’ en ben je niet van toegevoegde waarde. Relevant zijn draait om je doelgroep centraal stellen en verder kijken dan jezelf.

Heb jij ook een contentsuccesverhaal? Laat het ons weten en inspireer anderen.

Scoren met je content: dé succesformule