Help goede doelen groeien met je skills. Dat is waar het om draait bij de nieuwe gevers. De afgelopen tijd bundelden de young professionals van SchaalX hun krachten met de nieuwe gevers, en waarom? Omdat ze wilden bijdragen aan wat zij belangrijk vonden op een manier die bij hen past. En welke manier past er nu beter bij SchaalX dan het inzetten van de best gekwalificeerde young professionals met de meest actuele digitale marketing & communicatie kennis!

Wij Staan op!: Een missie om iedereen te laten meedoen

De nieuwe gevers en de SchaalX young professionals sloegen de handen ineen voor een bijzonder project: Wij Staan op! De missie van Wij Staan op is even krachtig als simpel: iedereen moet kunnen meedoen in de samenleving. Helaas kunnen mensen met een handicap niet altijd volwaardig participeren, vanwege obstakels als slechte toegankelijkheid van gebouwen en het openbaar vervoer, maar ook door vooroordelen en validisme. Hoewel het VN-verdrag handicap sinds 2016 in Nederland van kracht is, wordt dit in de praktijk nog niet altijd toegepast.

Het begin van de samenwerking: De hulpvraag

Wij Staan op! liep vast met de vraag: hoe kunnen we strategisch gebruikmaken van social media? Ze zochten naar antwoorden op vragen zoals wat en wanneer te posten, en op welke kanalen ze het best hun boodschap konden verspreiden. Daarnaast wilden ze frequenter posten en ervoor zorgen dat al hun uitingen toegankelijk zouden zijn voor mensen met verschillende handicaps (visueel, auditief en fysiek). Het was een uitdaging waar de young professionals van SchaalX met volle energie induikten.

Wat de young professionals brachten: Een mix van skills

De SchaalX young professionals brachten een waardevolle mix van expertise naar de tafel. Hun kennis van social media, communicatiestrategieën en copywriting zorgde voor een frisse blik op de uitdagingen waarmee Wij Staan op! te maken had. Ze voerden een grondige beoordeling uit van de bestaande activiteiten en organiseerden 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin ze dieper ingingen op onderwerpen als content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.

Concrete resultaten en een enthousiaste samenwerking

Het resultaat? Een samenvatting van de besproken onderwerpen met concrete next steps voor de uitvoering, gepresenteerd in de vorm van een startplan.

“De young professionals die ons hebben geholpen waren zeer betrokken en enthousiast. Wij zijn blij met hoe de samenwerking is verlopen.” – Laura van Wij Staan op!

Dit project is een perfect voorbeeld van hoe samenwerking tussen de nieuwe gevers en de young professionals daadwerkelijk een impact kan hebben en hoe digitale marketing en communicatie als instrumenten kunnen dienen om maatschappelijke doelen te bevorderen. Samen geven we het goede een duwtje in de juiste richting!

Young Professionals

Wil jij ook een best gekwalificeerde young professional in jouw team? 

Deze young professionals zijn direct inzetbaar.

Plan een adviesgesprek Of bekijk al onze professionals
Marleen
Jonge communicatiespecialist
Marceline
Jonge communicatiespecialist

Samen geven we het goede een duwtje in de juiste richting