Mijn account
Zoek
Generic filters

Deze maand aan het woord: Vincent Visser. Vincent, 30 jaar oud, is een digitale marketingstrateeg met ervaring in marketingcampagnes, digitale advertenties, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Na gewerkt te hebben bij en met Google, Ahold en Adyen, doet hij momenteel zijn marketingopdracht bij Eneco eMobility. Benieuwd hoe hij dit ervaart? Lees dan snel verder!

Kun je iets over jezelf vertellen, Vincent?

Ik heb eigenlijk altijd gefreelanced tijdens mijn studie Communicatiewetenschap. Van jongs af aan was ik al dingen aan het proberen zoals websites bouwen. Ik was tijdens mijn studie een soort marketingmannetje bij kleine bedrijfjes en eenmanszaken.

Na mijn studie heb ik stagegelopen als radio producer bij Qmusic. Maar uiteindelijk ben ik toch de online marketing kant opgegaan. Zo heb ik 2 jaar bij Google gewerkt en daarna bij Adyen. Daarna wilde ik toch liever verschillende opdrachten doen. Sindsdien heb ik altijd 3 à 4 dagen bij een opdrachtgever gezeten.

Ik houd van afwisseling. Ik vind het daarom heel fijn dat ik 4 dagen per week bij Eneco eMobility werk via SchaalX en de 5de dag voor kleine klanten werk die ik nog ken sinds mijn studietijd.

 

Hoe ziet jouw opdracht eruit?

Ik ben in februari begonnen, dus nu ongeveer 5 maanden. Eneco eMobility is een scale-up. We zijn in drie landen actief (Nederland, Duitsland en België) en groeien erg hard. De groei en markt is alleen wel heel anders in de verschillende landen, waardoor we in elk land een andere aanpak hebben. Mijn opdracht is om de digitale strategie in te richten voor deze 3 landen. Daar komt ook een beetje product ownership van de website bij kijken. Dat betekent dat ik de websites zo verbeter dat nieuwe en huidige een betere klantreis hebben.

 

Waarom ben je gaan freelancen en zijn de voor- en nadelen hiervan?

Ik ben gaan freelancen, omdat ik heel erg houd van de variëteit. Als freelancer krijg je een kijkje in de keuken van veel bedrijven. Ook merk ik dat elke opdracht waar ik mijn tanden in zet, ik echt snel waarde kan toevoegen. Bovendien kom je met veel leuke en slimme mensen in aanraking.  

Als minder ervaar ik dat het soms ook jammer is dat je ergens weg moet, zeker wanneer je er dan lekker inzit. Daarnaast kan een opdracht worden afgekaderd. Dit betekent dan dat ik over sommige dingen niet mag nadenken, ook al zou je dat wel willen doen.

 

Wat voor toegevoegde waarde lever je bij Eneco en wat je hebt geleerd?

Op korte termijn heb ik geholpen de websites in de andere landen live te krijgen en te optimaliseren. Door mijn gecombineerde achtergrond in development en marketing heb ik daar snel toegevoegde waarde kunnen leveren. Deze maanden gingen echt om de online strategie en online media inzet. Nu alles technisch staat, gaan we flink campagne voeren in de drie landen. Dus dat is leuk!

 

Welke drie dingen vind je het belangrijkste in je werk?

  1. Er moet echt een uitdaging liggen. Niet dat ik in een bedrijf kom waar alles al loopt en ze iemand zoeken om het door te laten lopen. Daar raak ik snel verveeld.
  2. Dat het een leuk product is waar ik ook achter sta. Ik ben bijvoorbeeld heel blij dat Eneco eMobility 100% groene stroom levert en klimaatneutraal wil zijn in 2035!
  3. Het team. Dat je een goed en gezellig team om je heen hebt om dingen te doen. Het is fijn als je in een team komt met genoeg kennis en resources.

 

Welke tip heb je voor anderen die willen beginnen met freelancen?

Ga bij jezelf na waar je echt heel goed in bent. Ontwikkel dat en probeer daarop te focussen. Ik zou het niet te breed insteken. Probeer je op een skill te richten en jezelf dan ook zo weg te zetten. Zo weten mensen ook dat ze jou voor een specifiek onderwerp kunnen inzetten. Ben je onzeker over je skills? Dan kan je zelf jezelf altijd nog opleiden.

 

Over de auteur

Britt is één van onze Young Digital Marketeers, uit tribe nummer 10

Britt Kuipers