Mijn account
Zoek
Generic filters

Maak jij actief gebruik van LinkedIn? Dan heb je misschien al eens van de nieuwe functionaliteit, Creator Mode, gehoord. Het is één van de vele initiatieven van het platform waarmee het gebruikers in staat stelt hun netwerk te vergroten en te onderhouden.

Is Creator Mode ook iets voor jou? En wat kun je er dan mee? Dat lees je in dit artikel.

Wat is Creator Mode?

De nieuwe creator mode maakt onderdeel uit van de missie van LinkedIn om gebruikers in staat te stellen “hun persoonlijke verhaal tot leven te brengen”. Concreet is het een nieuwe profielinstelling waarmee je het bereik van jouw content kun vergroten. Heb jij het doel thought leader te worden (of blijven) op LinkedIn? Lees dan even verder.

Wat verandert er?

Wanneer je Creator Mode aanzet, veranderen er een aantal zaken aan je profiel. Ik zet de meest opvallende wijzigingen voor je op een rij.

1. Je kunt een video toevoegen als cover story
In plaats van een statische profielfoto, kunnen gebruikers in Creator Mode een 30 seconden durende video uploaden. Wanneer iemand jouw profiel bezoekt begint de voorvertoning automatisch zonder geluid te spelen. Na een klik op je cover story komt hier geluid bij. Zo maken mensen écht kennis met jou en jouw expertise.

2. De connectie-button wordt standaard vervangen door een volg-button
Voor gebruikers in Creator Mode ligt de focus meer op bereik dan op connecties. De connectie-button, die nu het meest prominent is op jouw profiel, maakt daarom plaats voor de volg-button. Die button vind je nú nog onder “meer”. Dankzij de focus op volgers hoef je geen rekening meer te houden met het maximum van 30.000 connecties, een bovengrens die voor succesvolle creators belemmerend kan werken. Het maken van connecties is nog wel mogelijk maar de button staat nu meer ‘verstopt’.

3. Je kunt hashtags toevoegen aan je profiel
Bereik vergroten? Hashtags. Ook LinkedIn speelt in op deze wetmatigheid door je de mogelijkheid te geven relevante hashtags toe te voegen aan jouw profiel. Kies wel verstandig, je krijgt er namelijk maximaal vijf.

4. De opbouw van je profiel verandert (en legt meer nadruk op je bijdragen)
Zonder Creator Mode krijgen bezoekers van jouw profiel als eerste een stukje ‘info’ over je te zien. Daarna volgen de berichten die jij uitlicht en je laatste activiteit op LinkedIn. In Creator Mode ligt de nadruk op je bijdragen, en verandert de volgorde daarom in: Uitgelicht, Activiteit en daarna Info.

Dus.. is Creator Mode iets voor jou?

Of LinkedIn Creator Mode voor jou interessant is, hangt af van jouw doelen. Ben je bezig met het vergroten van je netwerk en wil je verbinding leggen met andere gebruikers? Dan passen de standaard instellingen van LinkedIn beter bij jou. In Creator Mode leg je de nadruk op volgers, en creëer je misschien een vorm van eenrichtingsverkeer.

Maar ben je op zoek naar een manier om je bereik te vergroten? Dan gaan de nieuwe mogelijkheden in Creator Mode je daarbij helpen!

Hoe activeer ik Creator Mode?

Enthousiast over deze nieuwe functie? Dan lees je hier hoe je Creator Mode aanzet:

  1. Ga naar je dashboard op je profiel
  2. Voer maximaal 5 hashtags in als onderwerpregels
  3. Opslaan en klaar!

Over de auteur

Marketing & communicatie SchaalX