SchaalX Professionals voor het goede doel

Onze best, opgeleide professionals in marketing, communicatie én digital zetten hun actuele vakkennis ook regelmatig in voor het goede doel. SchaalX werkt hiervoor nauw samen met De Nieuwe Gevers en De Utrechtse Uitdaging.

Zo hebben wij onze kennis en expertise ingezet voor

Hoe wij onze kennis en ervaring inzetten voor het goede doel?

Kort gezegd doen we dat hands-on én praktisch. In een korte tijd zetten onze marketing- en communicatieprofessionals zich in voor een specifiek vraagstuk. En komen vervolgens met een oplossing (of meerdere) oplossingen waar je morgen mee verder kunt. Of ze nemen zelfs een deel van het operationele werk over én zorgen dat er marketing of communicatie activiteiten gerealiseerd worden.

Samenwerking met De Nieuwe Gevers en De Utrechtse Uitdaging
Via De Nieuwe Gevers en De Utrechtse Uitdaging doneren wij de skills van onze marketeers én online communicatiespecialisten. Maatschappelijke organisaties kunnen via beide platformen een vraagstuk aanmelden én worden vervolgens gekoppeld aan de juiste vakkennis. Het zijn vraagstukken die binnen een afzienbare termijn gerealiseerd kunnen worden (lees; aantal weken).

Bootcamp
Ook kun je als maatschappelijke organisatie een bootcamp met SchaalX plannen. Tijdens een bootcamp gaan onze vakprofessionals een dag aan de slag met jouw vraagstuk. Aan het einde van de dag ontvang je een aantal oplossingsrichtingen én adviezen voor jouw vraagstuk. Op deze manier haal je snel een frisse, vernieuwende blik naar binnen.

Begeleiding door een expert
De professionals die aan de slag gaan voor maatschappelijke organisaties zijn in dienst bij SchaalX én worden altijd begeleid door een expert en coach.

 

Wil je meer weten?

Meer informatie over de mogelijkheden voor een maatschappelijk vraagstuk? Rik vertelt  je graag meer.

Plan een adviesgesprek

Mooi werk

Hoe kunnen wij onze social media strategie verbeteren?

De inbreng van SchaalX

  • Social Media Scan
  • Copywriting

SchaalX is aan de slag gegaan met een beoordeling van onze huidige activiteiten. In een sessie van een halve dag zijn de onderwerpen content, kanalen, tone of voice en doelgroepen doorgenomen. Het traject is afgesloten met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

“De samenwerking met Ilse en Isa van SchaalX was heel fijn. In een aantal stappen hebben zij geholpen de social media strategie van Stichting Dromen voor Duchenne vorm te geven. Een hoop bruikbare tips en tricks, een start met vormgeving templates, en dit allemaal vanuit een hoop vakkennis. Hiernaast waren beide dames erg betrokken en geïnteresseerd, waren de meetings vooral heel gezellig en alle beloftes zijn nagekomen. Een samenwerking die wij zeker opnieuw zouden aangaan. Wij wensen Isa en Ilse veel succes bij hun nieuwe klussen en misschien in de toekomst dat de samenwerking verder vorm gegeven wordt. “

Frank van Ieperen

voorzitter, Stichting Dromen voor Duchenne 2023

Wat kunnen wij doen op het gebied van social media?

Inbreng SchaalX

  • Communicatiestrategie
  • Tips in gebruik van Social Media

“Dit project stelt ons in staat om ons team verder te ontwikkelen op het gebied van social media. We hebben nieuwe ideeën waar we mee aan de slag kunnen. ”

Wij Staan Op! is een stichting die zich inzet voor een inclusievere samenleving, zodat mensen met een fysieke handicap zonder problemen kunnen functioneren in de maatschappij. Deze stichting wilde graag een nieuwe social media strategie. Naast een nieuwe strategie, hebben de SchaalX Young Professionals ook algemene tips gegeven over het gebruik van social media, en specifieke vragen van de stichting beantwoord.

Laura Bliek

kernteamlid, Wij staan op!

Hoe kunnen wij een goede contentkalender maken?

Inbreng SchaalX

  • Doelgroepanalyse
  • Ontwikkeling van rubrieken
  • Maken van een contentplanning

“Fijn dat de young professionals ook concrete voorbeelden hebben uitgewerkt zodat we hiermee verder konden”

Het Sikkelcelfonds zet zich in voor wetenschappelijk onderzoek naar sikkelcelziekte. Het fonds wilde graag een nieuwe social media strategie. Aan onze young professionals de opdracht om deze strategie te maken. Ze gingen aan de slag met een doelgroepanalyse, het ontwikkelen van nieuwe rubrieken, en het maken van een contentplanning. Dit hebben ze aangeleverd samen met concrete voorbeelden, zodat het fonds er ook écht mee aan de slag kan.

Charlotte van Tuijn

Bestuurslid, het Sikkelcelfonds