Britt is een van de trainees in ons Digital Marketing Traineeship. Na haar eerste opdracht bij ARAG, werkt zij sinds augustus 2022 bij Vattenfall. Hier is zij onderdeel van het Digital Sales team en werkt ze veel met dashboarding en UX-onderzoek. Én creatief als ze is, verzorgt Britt maandelijks de ‘Life as a freelancer…’ strips die je voorbij ziet komen op onze socials!

Hoe ziet een normale kantoordag er voor jou uit?
Dat verschilt natuurlijk per dag. Op de dinsdagen zie ik mijn team op kantoor en begin ik de dag met een team stand-up. Tijdens deze korte ochtendvergadering bespreken we de voortgang van lopende projecten.

Soms hebben we hierna ook marketing demo’s en reviews van andere teams. Zij delen dan online demo’s en inzichten met iedereen die wil aanhaken. Tijdens deze sessies krijg je een goed beeld van waar andere teams mee bezig zijn, hoe het ervoor staat, en wat er nog verbeterd kan worden.

Na de lunch ga ik aan de slag met dashboarding. Ik analyseer wat voor feedback er via Usabilla is binnengekomen over de salesfunnel en of prospects tevreden zijn met hun bezoek aan de website/de funnel. Die feedbackpunten gebruik ik ook voor het ontwikkelen van experimenten. Bijvoorbeeld met een UX-designer om de user experience te verbeteren.

Vervolgens bereid ik de teamsessies voor die binnenkort op de agenda staan. Ik bedenk welke onderwerpen er besproken moeten worden en hoe ik deze sessie interactief en interessant kan maken voor mijn collega’s. De dag is dan bijna voorbij en sluit ik af door mijn mailbox en to-do lijst nog even bij te werken.

 

Wat is het leukste aan jouw werk?
Het leuke aan mijn werk is dat het veel afwisseling en uitdaging biedt. Ik houd ervan om creatief bezig te zijn en nieuwe ideeën te bedenken en daar is gelukkig de ruimte voor. Ook het samenwerken met verschillende teams binnen Vattenfall vind ik prettig. En de ontwikkelingen in het vakgebied van marketing maken mijn werk interessant, er ontstaan altijd nieuwe technologieën. Net als de energiemarkt die natuurlijk heel dynamisch is. Het bijhouden van deze ontwikkelingen en het leren van nieuwe skills is een leuke uitdaging.

 

Waar haal jij de meeste energie uit in je werk?
Ik haal veel energie uit het bedenken en uitvoeren van eigen projecten, zoals sessies inrichten en leiden over het gewenste imago van het team waar ik onderdeel van ben.

Ook het samenwerken met andere creatieve mensen, zoals grafisch ontwerpers en copywriters, maakt mij blij. Het gezamenlijk bedenken en uitwerken van een concept kan leiden tot nieuwe inzichten en ideeën, wat stimulerend werkt.

 

Hoe zouden andere collega’s/mensen om je heen jou omschrijven?
Als een veelzijdig, nieuwsgierig, en creatief persoon. Ik stel mij ook voor dat velen mij zien als een rustige en serieuze persoonlijkheid, maar wel makkelijk en meegaand in de omgang. Verder krijg ik vaak teruggekoppeld dat ik innovatief ben en dat ik opensta voor verschillende taken en uitdagingen, wat goed samengaat met mijn flexibele en aanpasbare werkhouding.

 

Wanneer heb jij een geslaagde dag?
Een geslaagde dag begint voor mij met een goed gevoel over de samenwerking met mijn team. Als het team blij is met mijn bijdrage en er sprake is van een fijne samenwerking, dan heb ik al een belangrijke stap gezet naar een geslaagde dag.

Daarnaast haal ik als marketeer veel voldoening uit het bedenken en uitvoeren van creatieve ideeën. Voor mij is het belangrijk dat ik de ruimte krijg om te brainstormen en out-of-the-box te denken. Een geslaagde dag als marketeer kan daarom ook betekenen dat ik een creatief idee hebt bedacht en/of succesvol hebt uitgevoerd.

In de schijnwerpers – Britt Kuipers