De Efteling B.V.

De Efteling B.V.
Een wonderlijke organisatie
De Efteling is een B.V met als grootaandeelhouder Stichting Natuurpark ‘de Efteling’. De statutaire Directie van de Efteling bestaat uit twee directeuren, die geadviseerd worden door een Raad van Commissarissen. De Directie geeft richting en leiding aan vier verschillende bedrijfsonderdelen. Die onderdelen zijn het Efteling Attractiepark, het Efteling Hotel, het Efteling Golfpark en het Efteling Theater. De organisatie kenmerkt zich door een structuur waarin verantwoordelijkheid, ontplooiingskansen en creativiteit de ruimte krijgen.

Een bedrijf met een feeërieke geest
De Efteling werd officieel op 31 mei 1952 geopend. Het park bestond toen uit enkele sportvelden, een speeltuin en tien sprookjes in het Sprookjesbos. Het initiatief van Stichting Natuurpark ‘de Efteling’ had van meet af aan een grote aantrekkingskracht. In de beginjaren waren het met name stichtingsvoorzitter Van der Heijden, illustrator Anton Pieck en cineast/uitvinder Peter Reijnders die de feeërieke geest in de Efteling bliezen. Die geest is altijd gekoesterd en bewaakt gebleven. In de decennia die volgden, ontwikkelde de Efteling tientallen attracties die stuk voor stuk bijdroegen aan een totaalproduct dat zijn gelijke niet kent. Voorbeelden daarvan zijn er te over, zoals het Spookslot, Fata Morgana, Droomvlucht, Villa Volta, PandaDroom en de op 1 april 2007 geopende attractie De Vliegende Hollander.

Theater de Efteling
Met de komst van Theater de Efteling spreidt de Efteling haar vleugels verder uit. Dit Victoriaans aandoende theater biedt tijdens het zomerseizoen onderdak aan bijvoorbeeld musicals. Daarnaast is het multifunctioneel inzetbaar voor alle denkbare zakelijke bijeenkomsten. Deze nieuwe aanwinst kan zich qua voorzieningenniveau én architectuur scharen in de top van theateraccommodaties. Daar komt bij dat het theater gesitueerd is in een unieke Efteling-omgeving, waarin allerlei combinaties met het attractiepark, hotel en golfpark te maken zijn.

Grote internationale prijzen
De THEA Classic Award (2004), een oscar in de entertainment wereld.
De Big E-Award (1999, 2001 en 2003) voor de Sprookjesshow, Efteling on Ice en de Wonderlijke Efteling Show als beste parkshows ter wereld.
De Applause Award (1992) voor beste park ter wereld.
De Pomme d’Or (1972).
Deel dit bedrijf
Gepubliceerd op 15-5-2019 9:00
Vivianne Breed
Gepubliceerd op 29-4-2019 9:00
Margje Huizing
Gepubliceerd op 26-4-2019 9:00
Yorn Bachofner
Gepubliceerd op 8-4-2019 12:55
Marit Berghout
Gepubliceerd op 27-3-2019 10:00
Ment Kuiper
Gepubliceerd op 15-5-2019 9:00
Vivianne Breed
Gepubliceerd op 29-4-2019 9:00
Margje Huizing
Gepubliceerd op 8-4-2019 12:55
Marit Berghout
Gepubliceerd op 27-3-2019 10:00
Ment Kuiper

Nieuwsbrieven SchaalX

Gepubliceerd op 15-05-2019
Op donderdag 13 juni organiseert SchaalX weer het Digital BreaXfast. Tijdens deze meetup nemen we je onder het genot van een gratis ontbijt mee in de laatste trends op het gebied van voice en smart digital assistants. Experts Carla Verwijmeren en Karin Wekema van Smartvoices nemen je mee in de wereld ...
Lees meer
Gepubliceerd op 14-02-2019
PERSBERICHT | SchaalX richt zijn pijlen op de publieke sector en daarom lanceert het werving- en selectiebureau het label ‘SchaalX public’ op Valentijnsdag. SchaalX public helpt organisaties en overheden in het publiek domein met de invulling van digital-, marketing- en communicatiefuncties. Door de lancering van dit label maakt SchaalX zich in ...
Lees meer
Gepubliceerd op 27-11-2018
Partners in Communicatie, een samenwerkingsverband van drie bedrijven, op het gebied van zowel communicatie als detachering van communicatieprofessionals, is opnieuw geselecteerd als  één van de voorkeursleveranciers van het Rijk . Vandaag tekenden de directies de overeenkomst hiervoor. Voor de tweede achtereenvolgende keer is Partners in Communicatie, een samenwerkingsverband van Bureau voor ...
Lees meer
Gepubliceerd op 02-10-2018
PERSBERICHT | Werving- en selectiebureau SchaalX lanceert deze maand het label ‘SchaalX eXecutive’ waarmee het bureau haar executive searchactiviteiten zichtbaarder maakt. SchaalX eXecutive kenmerkt zich door een persoonlijke en eigentijdse benadering met aantrekkelijke voorwaarden. Met de lancering van dit label positioneert SchaalX zich als het meest informele executive search bureau waar integriteit ...
Lees meer
Gepubliceerd op 19-09-2018
PERSBERICHT | Vanaf september breidt SchaalX haar team uit met twee nieuwe medewerkers. Anouk Doove versterkt het interimteam als recruiter en Dounia de Bruijn ondersteunt de backoffice als administratief medewerker. Deze groei is het gevolg van de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt en de daaruit voortvloeiende grote vraag naar digital-, marketing- ...
Lees meer
Gepubliceerd op 26-07-2018
PERSBERICHT | Per juli 2018 is het interimteam van SchaalX uitgebreid met de start van Laura Hensbergen als consultant. Laura vervangt hiermee Joyce Bastiaans, die haar rol inruilde voor een reis om de wereld. In haar nieuwe functie legt Laura zich toe op de bemiddeling van marcom- en communicatieprofessionals voor interim functies binnen de profitsector.  ...
Lees meer
Gepubliceerd op 18-06-2018
NIEUWS | Vanaf deze maand kun je nieuwe vacatures van SchaalX direct via WhatsApp ontvangen. Het voordeel hiervan is dat je niet meer zelf onze website in de gaten hoeft te houden, want we sturen je direct een appje zodra we een vacature publiceren die voor jou relevant is. Hoe we ...
Lees meer
Gepubliceerd op 04-04-2018
PERSBERICHT | Schaars, jong en breed oriënterend op de loopbaan: dat kenmerkt de Nederlandse online professional van nu. HR- en marketingmanagers op de Nederlandse arbeidsmarkt hebben moeite om online professionals te werven en ervaren dat deze doelgroep specifieke eisen en wensen heeft. Om online professionals aan te trekken en te binden, is ...
Lees meer
Gepubliceerd op 22-02-2018
PERSBERICHT | Professionals met een academische achtergrond die in een vaste baan werkzaam zijn in marketing, communicatie of digital, verdienen gemiddeld 7,2% meer dan vakgenoten met een hbo achtergrond. Dit blijkt uit cijfers van de doelgroep van werving- en selectiebureau SchaalX, dat de verschillen in salarissen, leeftijden en man/vrouwverhoudingen binnen het ...
Lees meer
Gepubliceerd op 20-12-2017
PERSBERICHT | Slechte communicatie vanuit het management is bij uitstek de grootste ergernis op de Nederlandse werkvloer. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group en SchaalX onder ruim 3.500 professionals in loondienst. De meeste ergernissen zijn te wijten aan het gedrag van collega’s. Dus werknemers die als goed voornemen hebben om ...
Lees meer
Gepubliceerd op 28-11-2017
De arbeidsmarkt is continu in ontwikkeling. Technieken veranderen snel, waardoor medewerkers, functies, afdelingen en organisaties mee moeten veranderen. Groeien is daarbij het sleutelwoord: groei in kennis, groei in (markt) mogelijkheden, groei in competenties en daarmee groei als organisatie. Om deze groei bij kandidaten en opdrachtgevers te kunnen realiseren, is het essentieel ...
Lees meer
Gepubliceerd op 06-06-2017
Per mei 2017 is het werving- en selectieteam van SchaalX uitgebreid met de start van Yorn Bachofner als consultant marketing. Door de aantrekkende arbeidsmarkt en de toenemende groei van nieuwe functies in marketing is de vraag naar marketing professionals bij SchaalX groot. Vanwege zijn achtergrond in zowel marketing als arbeidsbemiddeling is ...
Lees meer
Gepubliceerd op 18-05-2017
Victor Groothoff treedt toe als managing partner. SchaalX groeit snel en als gevolg van deze groei breiden de activiteiten en de organisatie uit. Victor is de aangewezen persoon om vanuit zijn huidige functie bij SchaalX een bredere verantwoordelijkheid te dragen. Door zijn toetreding tot het management creëert SchaalX een stevige basis voor ...
Lees meer
Gepubliceerd op 14-02-2017
Vanaf begin 2017 zijn UtrechtInc en SCHAAL+ samenwerkingspartners. Door digital marketing talenten te koppelen aan startups, vindt wederzijdse belangenbehartiging plaats. De digital marketing talenten van SCHAAL+ werken voor verschillende startups van UtrechtInc die behoefte hebben aan strategisch online marketing advies. Met deze samenwerking halen startende ondernemers digitaal talent binnen en kunnen ...
Lees meer
Gepubliceerd op 09-02-2017
SchaalX kijkt terug op een enerverend jaar dat volop in het teken stond van groei. Dankzij gunstige economische ontwikkelingen ontstaat meer vraag naar marketing, communicatie en online talent en mede hierdoor realiseerde SchaalX een groei van ruim 35% in 2016. Bovendien stond 2016 voor SchaalX in het teken van de oprichting ...
Lees meer
Gepubliceerd op 22-11-2016
Achmea, Jumbo en PGGM investeren in digitaal talent met SCHAAL+ Sinds de officiële start van het programma in september hebben Achmea, Jumbo en PGGM, naast andere bekende organisaties, zich aangesloten bij SCHAAL+. De komende jaren zullen verschillende digitale marketingtalenten van SCHAAL+ bij zowel Jumbo, Achmea als PGGM aan de slag gaan om ...
Lees meer
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid.