Twee nieuwe brandmanagers voor KFC: een succesvolle duo werving

Geschreven door Ilse van den Hoven op 25 Apr 2018
Categorieën: Algemeen

Soms heb je niet één, maar twee nieuwe collega’s nodig in jouw team. Dit betekent dat de werving hiervoor anders moet worden aangepakt. Global merk Kentucky Fried Chicken (lees: heerlijk malse kip) zat in deze situatie en was op zoek naar twee nieuwe brandmanagers voor het hoofdkantoor in Amsterdam. Wij spraken Alexandra Huizer, Head of Marketing bij KFC, over wat de organisatie uniek maakt als werkgeversmerk en wat een duo werving anders maakt dan andere procedures.

Nieuwe brandmanagers
De werving bij KFC bestond uit twee nieuwe brandmanagers voor het marketingteam. Een junior en een senior, waarbij de junior brandmanager aan de senior brandmanager rapporteert. Doordat KFC twee nieuwe werknemers tegelijk zocht, was het belangrijk om de klik en het aanvullend vermogen tussen de twee kandidaten centraal te stellen. Alexandra: “Je kijkt bij zo’n duo werving toch meer naar de werving als één geheel in plaats van twee losse procedures. Daarbij werkte het natuurlijk ook efficiënt: we hoefden maar één keer SchaalX te briefen en hadden voor beide procedures dezelfde contactpersoon.’’ 

Cultuur bij KFC
De eerste vraag is dan natuurlijk waarin KFC het verschil als werkgeversmerk maakt: dat is de ‘how we win together’-cultuur en het feit dat het global merk decentraal georganiseerd, aldus Alexandra. “Dat betekent dat wij als marketingafdeling ontzettend veel vrijheid hebben in onze strategie en executie. Dit maakt dat je echt invloed hebt op wat er met het merk gebeurd in Nederland.” Verder is het kenmerkend voor KFC dat mensen, samenwerking en persoonlijke groei in alle niveaus centraal staat; van de medewerkers in de restaurants tot aan het hogere management. 

Toekomst
In de toekomst kunnen we in ieder geval veel leuke nieuwe dingen van het merk én de nieuwe brandmanagers verwachten. De eerste taak van de nieuwe brandmanagers is om goed te kijken naar de toekomst van het merk. Daarbij is het fijn dat de ervaring van het bestaande team gecombineerd kan worden met de frisse blik van twee nieuwe dames. 

Ben je ook benieuwd naar de ervaring van de kandidaten over de invulling van deze vacatures? Dat lees je in binnenkort! [bteaser]Ilse van den Hoven[/bteaser]

Reageer

Gepubliceerd op 8-8-2018 14:24
Marcella Korver
Gepubliceerd op 23-7-2018 11:33
Marit Berghout
Gepubliceerd op 17-7-2018 14:40
Vivianne Breed
Gepubliceerd op 29-6-2018 10:00
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 29-6-2018 9:10
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 8-8-2018 14:24
Marcella Korver
Gepubliceerd op 23-7-2018 11:33
Marit Berghout
Gepubliceerd op 17-7-2018 14:40
Vivianne Breed
Gepubliceerd op 29-6-2018 10:00
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 29-6-2018 9:10
Cheyenne Seraus
Bekijk alle blogs
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid