Start 2019 goed met deze tips voor jouw LinkedIn profiel

Geschreven door Anne Loozekoot op 3 Jan 2019
Categorieën: Algemeen, Communicatie, Digital, Marketing

Het nieuwe jaar is begonnen en misschien is dit wel het jaar waarin jij op zoek gaat naar een nieuwe baan. Daarom is het van belang dat jouw LinkedIn profiel er goed uitziet, maar ook goed vindbaar is. Daarom heb ik voor jou 4 tips op een rij gezet om jouw LinkedIn profiel een update te geven, zodat jij het nieuwe jaar met een mooi profiel op zoek kunt gaan naar je nieuwe uitdaging!

  1. De profiel headline is je digitale begroeting
    De meeste LinkedIn-gebruikers gaan de ‘fout’ in met de profiel headline. Waar je talloze mogelijkheden hebt om jezelf te highlighten, kiezen velen voor de officiële functietitel. Een gemiste kans! Om het voor recruiters gemakkelijk te maken om jou eruit te pikken, raden we aan een profiel koptekst te schrijven die direct herkenbaar en uniek is. Ga voor jezelf na wat je doelstelling is in je carrière en pas deze toe in je headline. Laat zien wat je ideaal is, zodat je niet zomaar een baan zoekt, maar belangrijker: dat je gepassioneerd bent in je vak.
  2. Maak een state-of-the-art samenvatting
    Als de kop je digitale begroeting is, dan is de samenvatting je elevator pitch. Wat wil je echt dat lezers over je weten als ze je profiel bezoeken? Professioneel gesproken, wat is je doel? Denk aan deze lijnen wanneer je het profieloverzicht samenstelt. Je inzet en professionele groei zijn net zo indrukwekkend als inspirerend, dus aarzel niet om anderen hiervan op de hoogte te stellen. Je samenvatting kan een perfecte plek zijn om je carrièredoelstellingen over te brengen. Je kunt je vaardigheden onder de aandacht brengen en aspiraties ontwikkelen om een lezer een goed gevoel te geven over je interesse in zelfontplooiing en groei. Probeer bij het schrijven van je samenvatting een gesprekstoon te maken waarin de lezer wordt uitgenodigd. Omdat je dit goed wilt aanpakken, kun je overwegen om twee opties te maken waar je tevreden mee bent en vervolgens een vertrouwde collega of mentor om feedback vragen.
  3. Verrijk je profiel met media
    Recruiters zien honderden, zo niet duizenden LinkedIn-profielen per maand. Om ze positief verrast te krijgen, moet je dus ‘next level features’ aan je profiel toevoegen. Media zijn hier een goed voorbeeld van. Zorg dat je voor jezelf als doelstelling stelt om minimaal drie mediabestanden toe te voegen. Denk hierbij aan je volledige cv, een referentie project waarmee jij de show steelt of een introductievideo waarin je jezelf voorstelt. Er zijn talloze mogelijkheden.  En een goede profielfoto mag ook zeker niet ontbreken!
  4. SchaalX LinkedIn checks
    Iedere eerste vrijdag van de maand doe ik samen met de digital consultants een gratis LinkedIn check voor 10 digital professionals. Hierbij scannen we je profiel tot in detail en geven wij (indien van toepassing) feedback en tips om jouw digitale handtekening te optimaliseren. Dus ben jij een online marketeer, UX designer, SEO specialist of heb je een andere digital functie? Houd dan onze LinkedIn pagina in de gaten, want daar delen we hoe en wanneer jij je kunt aanmelden voor deze gratis LinkedIn checks. 

We hopen dat je met deze tips aan de slag kunt met jouw LinkedIn profiel. Heb je toch nog een specifieke vraag? Dan mag je natuurlijk altijd contact met me opnemen! [bteaser]Anne Loozekoot[/bteaser]

Reageer

Gepubliceerd op 16-1-2019 10:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 10-1-2019 10:00
Ment Kuiper
Gepubliceerd op 3-1-2019 7:00
Anne Loozekoot
Gepubliceerd op 19-12-2018 19:09
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 17-12-2018 9:58
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 16-1-2019 10:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 10-1-2019 10:00
Ment Kuiper
Gepubliceerd op 3-1-2019 7:00
Anne Loozekoot
Gepubliceerd op 19-12-2018 19:09
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 17-12-2018 9:58
Cheyenne Seraus
Bekijk alle blogs
Roze blok blog
Hier komt de tekst voor de blogpage in het roze blok.
Hier komt de quote voor de blogpagina.
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in ons cookiebeleid.