Digital talent is schaars: wat is de toegevoegde waarde van een werving- en selectiebureau?

Geschreven door Cheyenne Seraus op 29 Jun 2017
Categorieën: Algemeen

De strijd om digital professionals, wij zitten er middenin. Helaas lees ik maar al te vaak op LinkedIn berichten van professionals die door recruiters worden aangeschreven, maar geen goede indruk op hen achterlaten. Cv’s worden doorgeschoven zonder daadwerkelijk op de inhoud van de functie en persoon in te gaan.  Met als resultaat: de opdracht is niet zoals omschreven. Hoe zorgen wij ervoor dat je dit als opdrachtgever kunt voorkomen?  En wat is nu de meerwaarde van een werving- en selectiebureau als SchaalX en de consultants online marketing? 

Kennis van digital
Aangezien online één van onze drie pijlers is, weten wij wat er speelt in de markt. Wij spreken zowel opdrachtgevers als kandidaten en weten wat de ontwikkelingen en trends zijn, maar ook waar zij tegenaan lopen in hun vak. Zo praten wij over de next steps in scrum, denken wij samen na over wat een growth hacker daadwerkelijk inhoudt en sparren wij over de werkzaamheden van een customer journey specialist. Door onze achtergrond in online marketing kennen we het vakgebied en tegelijkertijd blijven we de ontwikkelingen op de voet volgen, mede door de digitale talenten van SCHAAL+.

Wij spiegelen
Wekelijks komen wij over de vloer bij opdrachtgevers en staan daardoor midden in de markt: zo weten wij welke digital professional snel van de markt is en dat deze top kandidaat uit meerdere aanbiedingen kan kiezen. Wij weten dat er veel vraag is naar de medior professional, maar juist vanwege de schaarste binnen deze doelgroep kunnen wij een weloverwogen advies geven om te kiezen voor een junior of senior professional. Wij weten dat de focus meer ligt op balans binnen werk en privé en dat geld niet de grootste drijfveer is. Maar juist omdat de markt weer aantrekt, stijgen ook de tarieven. En ook daar kunnen wij mee helpen: is het tarief van €90,- voor een product owner realistisch?

Persoonlijke aandacht
Het zou zo rechtstreeks uit een IKEA commercial kunnen komen, maar het kenmerkt ons daadwerkelijk. Door persoonlijk contact geloven wij in waardevolle verbindingen. Wij zijn ervan overtuigd dat we beide partijen kunnen adviseren, waardoor groei ontstaat op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. Wij sturen nooit zomaar een cv van een kandidaat naar een opdrachtgever zonder diegene daadwerkelijk te kennen. Natuurlijk matchen wij op kwaliteit, maar juist ook op de persoonlijke fit. We nemen echt de tijd om zowel de opdrachtgever als kandidaat goed te leren kennen. 

We zijn vooral een leuke club mensen met humor
Maar daar mag je zelf over oordelen :) Sta je open om te sparren over wat jij ziet in de markt of waar jij juist tegen aanloopt in de werving van digital professionals? Laat het mij weten, zodat wij onder het genot van een goed kopje koffie hierover gedachten kunnen uitwisselen (cheyenne.seraus@schaalx.nl). [bteaser]Cheyenne Seraus[/bteaser]

Reageer

Gepubliceerd op 13-9-2017 2:44
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 30-8-2017 14:14
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 28-8-2017 6:37
Jorick Merx
Gepubliceerd op 10-8-2017 8:20
Anneke Panella-Drijver
Gepubliceerd op 4-8-2017 9:28
Joyce Bastiaans
Gepubliceerd op 13-9-2017 2:44
Ilse van den Hoven
Gepubliceerd op 30-8-2017 14:14
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 28-8-2017 6:37
Jorick Merx
Gepubliceerd op 10-8-2017 8:20
Anneke Panella-Drijver
Gepubliceerd op 4-8-2017 9:28
Joyce Bastiaans
Bekijk alle blogs
SchaalX gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close