Wil je de online professional bereiken? Dit zijn de 10 favoriete apps van deze doelgroep!

Geschreven door Marit Berghout op 15 May 2018
Categorieën: Algemeen, Digital

De online professional: iedere marketing- of communicatiemanager wil de beste in zijn of haar team hebben, juist omdat de ontwikkelingen in het digitale landschap zo snel gaan. Maar als je op zoek gaat naar de online professional, waar kun je hem of haar dan vinden? Waarmee kun je ze overtuigen en wat vinden zij van jou als opdrachtgever belangrijk? Vragen waarop jij het antwoord moet weten, voordat je aan de slag gaat met je werving. Daarom zetten we voor jou de 10 favoriete apps van de online professional op een rij en onze tips wat je er zelf mee kunt doen.

  • WhatsApp: heb je al een WhatsApp Business account? Dit kun je zelf heel makkelijk aanmaken. Laat jouw doelgroep vervolgens ook weten dat je via WhatsApp bereikbaar bent, zodat de online professional jou nog makkelijker kan bereiken. 
  • Facebook: adverteren op Facebook kost niet veel en je kunt heel specifiek targeten. Dus ben je op zoek naar een online professional in Utrecht? Adverteren maar!
  • Instagram: heb je je advertentie al klaarstaan voor Facebook? Met één druk op de knop kun je ook de advertentie op Instagram uitzetten. 
  • (Mijn) ING: de enige bank die de top 10 heeft gehaald. De online professional gebruikt de ING app graag, met name omdat deze bank vooroploopt met fintech. Ze maken het leven oprecht een stukje makkelijker. Haal hier dus vooral inspiratie uit voor je eigen business.
  • Gmail: gaan er bij jou regelmatig mailings uit? Check dan hoe ze er in de Gmail app uit komen te zien, want grote kans dat de online professional ze in deze app bekijkt. Dan wil je natuurlijk wel dat het er hier ook goed uitziet. 
  • Google Maps: heb je jouw bedrijfspagina in Google al goed ingesteld? En ben je hier ook goed vindbaar in Google Maps? Geven de foto’s de sfeer die jij wilt uitstralen met je organisatie? Zo niet, dan is er nog werk aan de winkel. 
  • Spotify: ook hier geldt dat je kunt adverteren om jouw doelgroep te bereiken. Ben je op zoek naar iemand tussen de 30 en 40 in de regio Nijmegen? Dan kun je daarop targeten. 
  • Twitter: hoewel je zelf misschien Twitter allang dood hebt verklaard, is dit platform juist weer groeiende. Digital professionals in marketing en communicatie zijn vaak nog erg actief op Twitter, dus zorg dat je hier zelf ook actief bent. 
  • Google Chrome: heb je je eigen site wel eens bezocht via de Google Chrome app? Ziet alles er goed uit? Of wordt het beeld bijvoorbeeld afgesneden? De boodschap: zorg ervoor dat je site responsive is voor de Google Chrome app. 
  • NU.nl: ook bij NU.nl kun je prima adverteren. Wil je targeten op jouw regio? Dat kan heel makkelijk met ‘Lokaal Adverteren’.  

Het feit dat veel merken apps gebruiken, wil nog niet zeggen dat jij er ook een moet ontwikkelen. Want welke toegevoegde waarde kun jij met je app leveren? Wees daarom slim en probeer de online professional via deze 10 favoriete apps te bereiken: hoef jij er zelf niet een te ontwikkelen en ben je verzekerd van bereik binnen jouw gewenste doelgroep!  

Wil je meer weten over de wensen van de online professional? Of wil je weten hoe je deze werft en bindt aan jouw organisatie? Lees dan de Arbeidsmarktmonitor Online Professionals 2018, een onderzoek van Intelligence Group en SchaalX. Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met Marit (marit.berghout@schaalx.nl)! [bteaser]Marit Berghout [/bteaser]

 

 

Reageer

Gepubliceerd op 17-10-2018 9:00
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 26-9-2018 15:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 4-9-2018 16:00
Bianca van Bolderik
Gepubliceerd op 20-8-2018 10:00
Victor Groothoff
Gepubliceerd op 17-10-2018 9:00
Cheyenne Seraus
Gepubliceerd op 26-9-2018 15:00
Marit Berghout
Gepubliceerd op 4-9-2018 16:00
Bianca van Bolderik
Bekijk alle blogs
Roze blok blog
Hier komt de tekst voor de blogpage in het roze blok.
Hier komt de quote voor de blogpagina.
Wij maken gebruik van cookies om onze website goed te laten werken. Daarnaast maken we gebruik van cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden, jou de mogelijkheid te geven om berichten vanaf onze website te delen via social media en om relevante content of vacatures te kunnen tonen op websites van anderen. Door ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie over onze cookies lees je in onze